Les rebaixes són una bona oportunitat per fer les compres més barates. Et recordem alguns consells, perquè la rebaixa en els preus dels productes no ha d'implicar una minva en la seva qualitat: es retallen els preus, però no els drets dels consumidors.
Aquest dimarts 7 de gener es va iniciar el període “oficial” de rebaixes d’hivern. La majoria de comerços, des de les grans cadenes fins als petits comerciants, apliquen descomptes als seus productes durant diverses setmanes.
Tot i això, els efectes de la campanya de rebaixes es veuen cada cop més deslluïts. El motiu és la celebració de jornades de descomptes anteriors, especialment enfocades a les compres nadalenques. És el cas de dies com el Black Friday o el Cyber Monday, que cada cop enregistren més vendes. De fet, aquest any, alguns comerços han obert ininterrompudament des del 29 de novembre i molts comerços ja fa dies que han penjat el cartell de rebaixes.
Aquest fenomen es produeix arran de la liberalització del període de rebaixes. Tot i que ara no s’estableix un termini concret, la Generalitat sí que recomana que s’estableixin entre el 7 de gener i el 28 de febrer i entre el 28 de juny i el 31 d’agost. També influeixen els nous hàbits de consum, com la venda online.
L’OMIC recomana a les persones consumidores i usuàries seguir els consells següents:
Així mateix, per a consultes, reclamacions, etc., l’Ajuntament de Calella disposa del servei de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC). Podeu trucar al 93 766 30 30 ext. 742 per demanar cita prèvia amb l’advocat expert en temes de consum. L’atenció s’ofereix a l’Espai Can Saleta situat al c.Sant Jaume 225-229.