Llicència ambiental (Annex II)
És el procediment administratiu per concedir la llicència d'obertura d'establiments que poden afectar al medi ambient, la seguretat i salut de les persones, compreses als annexos II i IV de la Llei 20/2009, de 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats.
Exemples: establiment hoteler amb més de 400 habitacions, càmping fins a 1.500 unitats d’acampada, taller mecànic amb pintura, bugaderia industrial, neteja de vehicles...
Cost de la tramitació
Per presentar la sol·licitud, és imprescindible realitzar el pagament així com adjuntar el justificant que demostri que s'ha efectuat correctament.
TRIODOS BANK* | ES04-1491-0001-2121-8163-7121 |
BANC SABADELL* | ES75-0081-0102-8400-0127-1235 |
BBVA* | ES96-0182-6035-4302-0150-0479 |
CAIXABANK: No es podran fer pagaments en efectiu a finestreta* |
ES04-2100-0022-1202-0039-0826 |
* Algunes entitats poden cobrar comissions per realitzar ingressos en efectiu.
Quan es dóna resposta:
La resolució es dicta i es notifica en un termini mà xim de sis mesos a comptar de la data de presentació de la sol·licitud. Si la resolució no es notifica en el termini indicat, la sol·licitud s’ha d’entendre desestimada i la persona sol·licitant podrà interposar el recurs administratiu o contenciós administratiu que sigui procedent.
El termini per resoldre quedarà suspès en els casos previstos a l’article 42.5 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurÃdic de les Administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Els establiments subjectes a llicència ambiental se sotmetran a un control inicial de carà cter medi ambiental abans de l'inici de l'activitat. La llicència caduca quan l'activitat no se sotmet a un control ambiental inicial en un termini mà xim de quatre anys des de la data que es va atorgar.
Qui pot sol·licitar-ho:
El titular i/o el seu representant
Es pot sol·licitar durant tot l'any abans de l'inici de l'activitat
Cal aportar:
-
Documentació necessà ria
1. Certificació de compatibilitat amb el planejament urbanÃstic
2. Projecte Bà sic amb la descripció de l’activitat i una memòria ambiental, signats per tècnic competent (3 exemplars).
3. Memòria de prevenció i protecció contra incendis, signada per tècnic competent.
4. Document acreditatiu de la designació del tècnic responsable de l’execució del projecte i que expedirà el certificat acreditatiu de l'adequació de l’activitat i de les instal·lacions a la llicència atorgada.
5. Declaració de coincidència de la documentació presentada en suport electrònic i en suport paper.
6. Declaració de dades que, segons el sol·licitant, gaudeixin de confidencialitat, d’acord amb la legislació.
7. Justificant de pagament -
Documentació addicional (a presentar, si escau)
a) Estudi d’impacte ambiental.
b) CaracterÃstiques del sòl on s’emplaça l’activitat projectada
c) Per aquelles activitats incloses als annexos de la Llei 3/2010 de prevenció i seguretat en matèria d’incendis en establiments, activitats,infraestructures i edificis i/o normativa que la modifiqui o desenvolupi, cal:
- Informe favorable del Servei de Prevenció d’Incendis.
- Acta de comprovació favorable emesa per una Entitat Col·laboradora de l’Administració en l’à mbit de la prevenció i seguretat en matèria d’incendi.
d) El Pla d’Autoprotecció, per aquelles activitats incloses al Catà leg d’activitats i centres obligats a adoptar mesures d’autoprotecció (Decret 82/2010).
e) En cas d’establiments alimentaris, cal presentar el full dedeclaració sanità ria.
f) En cas que el local disposi d’equip de climatització, cal indicar la situació de la unitat exterior als plà nols. Els aparells d’aire condicionat s’han de col·locar preferentment a la coberta retirats un mÃnim de 1,50 m de la lÃnia de façana. Les instal·lacions de climatització de potència inferior a 10 kw, sempre que la temperatura de flux d’aire que incideixi en obertures alienes no sigui perceptiblement diferent de l’entorn, la unitat exterior s’haurà d’instal·lar a una alçada superior a 2,2 m respecte de la rasant del carrer i sense que sobresurti del nivell de façana.
g) En cas que s’instal·li un rètol cal presentar la instà ncia especÃfica. El Text haurà de complir amb la llei de PolÃtica lingüÃstica que determina que la senyalització i els cartells d’informació de carà cter fix dels establiments oberts al públic han de ser redactats almenys en català .
h) Les activitats susceptibles de generar sorolls o vibracions hauran d’adjuntar un estudi d’impacte acústic, d’acord amb l’Ordenança sobre el Soroll i les Vibracions, la Llei 16/2002 de protecció contra la contaminació acústica i el Decret 176/2009 pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 16/2002.
i) Si fos el cas, la documentació complementà ria de la normativa sectorial que li sigui d’aplicació.
En aquells documents presentats per professionals i en que no sigui obligat el visat s'haurà de presentar:
- El certificat col·legial, en cas que no s’hagi aportat anteriorment.
- Una declaració jurada segons model adjunt. -
Instà ncia genèrica
-
Declaració jurada visat
-
Declaració responsable sanità ria per a establiments alimentaris
Canals de tramitació:
-
Telemà ticament
-
Presencial
Per poder oferir un millor funcionament del nostre servei recomanem sol·licitar hora a l'enllaç de Cita prèvia.