L’Ajuntament subvencionarà amb 125 euros el rebut de l’IBI de les persones vulnerables

Dilluns, 25 d'octubre de 2021 a les 00:00

S’obre el període per demanar aquesta ajut. El termini acabarà el 19 de novembre de 2021.

L’Ajuntament obre el període per poder sol·licitar les subvencions per al pagament de l’impost de béns immobles (IBI) a persones amb situació de vulnerabilitat. La data límit per poder demanar l’ajut és el 19 de novembre de 2021. L’objectiu és ajudar a aquelles persones que hagin esgotat totes les prestacions i persones preceptores de pensions no contributives; subsidis per desocupació (ajuda familiar o Renda Activa d’Inserció); RGC (Renda Garantida de la Ciutadania) o IMV (IngrésMínim Vital); famílies monoparentals amb ingressos inferiors dues vegades IRSC (índex de Renda de Suficiència de Catalunya).

Per poder demanar aquesta subvenció, cal ser titular de l’habitatge habitual, haver estat empadronat a Calella com a mínim els dos últims anys i trobar-se en una situació de vulnerabilitat econòmica. A més, cal que el/la sol·licitant no tingui més d’un vehicle de tracció mecànica, i per la naturalesa d’aquesta subvenció, s’exceptua expressament, a les persones beneficiàries de l’obligació d’estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

Es concedirà una subvenció de 125 euros per rebut d’IBI de l’exercici 2021. En cas que l’import sigui inferior a 125.-€ , es subvencionarà la totalitat del rebut.

Documentació necessària

Caldrà presentar la següent documentació:

  • Còpia del DNI/NIE en vigor de la persona sol·licitant i de les persones empadronades al domicili.
  • Documentació acreditativa dels ingressos de totes les persones empadronades a l’habitatge: nòmines, certificacions de pensions, certificat d’ajut familiar i/o prestacions del SEPE, certificat PIRMI/Renda Garantida, IMV i/o altres ingressos.
  • En cas de persones que no disposin de cap font d’ingressos, cal aportar certificat negatiu de la Seguretat social, SEPE i Generalitat de Catalunya
  • En cas de persones que no treballin, document de demanda d’ocupació i certificat de prestació d’atur, amb indicacions, si és el cas, de l’import. En cas de no ser perceptors de prestació d’atur, a més, certificat de vida laboral.
  • En cas de persones que cobrin la pensió de viudetat i que tinguin menys de 65 anys, hauran d’aportar a més, certificat de vida laboral.
  • En cas de persones que treballen per compte aliena l’informe de vida laboral i les tres darreres nòmines.
  • Qualsevol altra documentació necessària per acreditar els ingressos segons la font i la naturalesa dels mateixos.
  • Documentació acreditativa de la titularitat del l’immoble per part del sol·licitant.
  • Documentació acreditativa dels vehicles que tingui en propietat el/la sol·licitant i les persones que convisquin amb ell/a.
  • Full de sol·licitud de transferència bancaria i/o certificat bancari de titularitat del compte.

Es pot tramitar la sol·licitud de manera telemàtica o presencial, omplint la instància genèrica amb les dades personals i adjuntant la documentació necessària a l’Àrea de Política Social (c. Sant Pere, 152) de dilluns a divendres de 09.00 a 13.30 h i dilluns tarda de 16.00 a 18.30 h, o a la Oficina d’Atenció Ciutadana (plaça de l’Ajuntament, 1-3) de dilluns a divendres de 08.00 a 14.00 h. 

Darrera actualització: 19.01.2022 | 09:54