El Comitè de Crisi encarrega un informe per saber com estan les residències de gent gran

Dimecres, 25 de març de 2020 a les 00:00

L'Ajuntament enviarà tècnics de Política Social per disposar d'una foto fixa d'aquests centres i detectar si tenen alguna necessitat urgent.

El Comitè de Crisi ha encarregat a Política Social que realitzin un informe de totes les residències de gent gran de la ciutat per detectar com estan i si els cal alguna cosa urgent. En un moment que les persones d'edat avançada són les que estan patint més les conseqüències de l'epidèmia de coronavirus, l'Ajuntament vol tenir una foto fixa, el màxim de precisa, de com estan les residències, quines necessitats tenen i com és possible ajudar-les.

Política Social vol tenir de primera mà informació de com estan vivint aquesta situació de crisi sanitària les residències. Saber si poden oferir l'atenció a les persones que hi viuen amb les condicions que la situació requereix, i si calgués, col·laborar en tot allò de primera necessitat que des del punt de vista del benestar de les persones grans calgui.

Actualment, a Calella hi ha un total de cinc centres d'aquestes característiques, Mar i Sol, Lantus, Integralia, Maresme i Fàtima. En total hi ha al voltant de 360 persones vivint en aquestes residències. 

POLICIA. En les darreres 24 hores la Policia Local solament ha fet 3 denúncies de persones que no han complert les normes de confinament decretades per evitar l'expansió del coronavirus. Amb tot, des que va començar la crisi sanitària ja s'han denunciat 56 persones. Convé recordar que les multes per aquestes infraccions van des de la més baixa de 601 € fins a la més alta de 30.000 €.

El Comitè de Crisi ha constatat que és un alt grau de compliment de les mesures decretades per l'Ajuntament, la Generalitat i el govern espanyol. Ara bé, la Policia Local manté els controls de vianants i conductors, també fer complir l'horari de tancament de les botigues a les 20 h i les normes per treure a passejar els gossos. En aquests últims punts, fins avui la Policia solament informava de les condicions fixades per l'Ajuntament (sortides curtes, no allunyar-se més de 300 metres del domicili...) però a partir d'ara, es denunciarà a les persones que no compleixin els requisits. 

TELÈFONS DE SERVEI. Continuen actius els telèfons especials habilitats per a casos d'urgències o necessitat:

  • 671 067 009 perquè les persones vulnerables es posin en contacte amb els serveis socials
  • 661 026 296 pels voluntaris
  • 900 900 120 i 937 665 920 per les víctimes de violència masclista. Funcionen les 24 hores. 

TARGETES-MONEDER. Un total de 24 voluntaris van encarregar-se de repartir dimarts les 338 targetes moneders corresponents a famílies que tenen beques-menjador per als seus fills. Amb l'objectiu de ser el màxim d'eficients i evitar que els voluntaris s'allunyessin molt del lloc on viuen, es va dividir la ciutat en 8 zones. Es va arribar a tots els domicilis però 60 famílies no es van poder localitzar als seus domicilis oficials. El servei de Política Social ha estat fent trucades per localitzar-les i poder-les lliurar. Aquestes targetes-moneder serveixen perquè les famílies puguin anar a comprar menjar.

Altres

La Fundació AGI, en col·laboració amb Política Social, han repartit 54 carros d'aliments a 54 famílies vulnerables.

Calella Centre Comercial té un espai web on es poden trobar les botigues que estan obertes i els serveis a domicili durant la crisi sanitària https://www.calellacomercial.cat/app/

CONSUM I COMERÇ. L'Ajuntament de Calella, des de la secció de Consum i Comerç de l'Àrea d'Economia Local, disposa d'una adreça de correu electrònic perquè la ciutadania faci arribar els seus dubtes com a consumidor, l'adreça és aj035.consum@calella.cat. Des d'aquesta adreça es donarà resposta a aquelles consultes sobre transports, viatges, espectacles, serveis que es paguen per quotes (cursos, gimnasos, etc.), assegurances, i altres temes relacionats amb els drets com a consumidor. Així mateix, a través de Ràdio Calella Televisió, s'emetran falques informatives sobre què pot fer el consumidor que hagi vist els seus plans afectats pel coronavirus.

Darrera actualització: 10.02.2022 | 10:56